Vállalati mentálhigiéné 

13 évig dolgoztam multinacionális nagyvállalatnál, és saját tapasztaltból tudom, hogy ha egy munkavállaló lelki egészsége nem kiegyensúlyozott, akkor a munkáját nem tudja maradéktalanul elvégezni. Ezért tartom fontosnak a munkahelyi mentálhigiénét, mely segít feltérképezni a kollégák/munkavállalók lelki egészségére leselkedő veszélyeket, megakadályozni a lelki egészség megromlását és az esetleges lelki betegségek kialakulását.


Az alábbi szervezeten belüli problémák is ronthatják egy munkavállaló teljesítményét:

  • konfliktuskezelés
  • stresszkezelés
  • időgazdálkodás (time management)
  • munka és magánélet egyensúlya
  • kollégák közötti kommunikációs nehézségek
  • delegálás
  • burn out
  • executive coaching

Nem csak a vállalaton belüli, de a szervezeten kívüli okok is befolyásolhatják a munkavállaló teljesítményét:

  • családi problémák (válás, betegségek)
  • gyász vagy fel nem dolgozott gyász
  • veszteségek
  • életkörülmények
  • életvezetési problémák
  • konfliktus kezelés

A fenti problémák esetén azért érdemes mentálhigiénés szakember segítségét kérni, mert ő nem része a vállalatnak, nincsen hierarchia a munkavállaló és a szakember között, így objektíven tudja szemlélni az adott szituációt és megoldási javaslatokat tenni. Kellő bevezetés és introdukció esetén a munkavállaló képes bizalmába fogadni a szakembert. Ha a dolgozó lelki egészsége rendben van, akkor az kihatással van a vállalat működésére, eredményességére.

Konzultáció időtartalma: 50 perc