Vállalati mentálhigiéné

13 évig dolgoztam multinacionális nagyvállalatnál, és saját tapasztaltból tudom, hogy ha egy munkavállaló lelki egészsége nem kiegyensúlyozott, akkor a munkáját nem tudja maradéktalanul elvégezni. Ezért tartom fontosnak a munkahelyi mentálhigiénét, mely segít feltérképezni a kollégák/munkavállalók lelki egészségére leselkedő veszélyeket, megakadályozni a lelki egészség megromlását és az esetleges lelki betegségek kialakulását.
Az alábbi szervezeten belüli problémák is ronthatják egy munkavállaló teljesítményét:
- konfliktuskezelés
- stresszkezelés
- időgazdálkodás (time management)
- munka és magánélet egyensúlya
- kollégák közötti kommunikációs nehézségek
- delegálás
- burn out
- executive coaching
Nem csak a vállalaton belüli, de a szervezeten kívüli okok is befolyásolhatják a munkavállaló teljesítményét:
- családi problémák (válás, betegségek)
- gyász vagy fel nem dolgozott gyász
- veszteségek
- életkörülmények
- életvezetési problémák
- konfliktus kezelés
A fenti problémák esetén azért érdemes mentálhigiénés szakember segítségét kérni, mert ő nem része a vállalatnak, nincsen hierarchia a munkavállaló és a szakember között, így objektíven tudja szemlélni az adott szituációt és megoldási javaslatokat tenni. Kellő bevezetés és introdukció esetén a munkavállaló képes bizalmába fogadni a szakembert. Ha a dolgozó lelki egészsége rendben van, akkor az kihatással van a vállalat működésére, eredményességére.
Konzultáció időtartalma: 50 perc